ANUNT

Ziarul Săptămâna Reghineană se distribuie doar pe bază de abonament şi la centrele de presă Valdor din Reghin şi la Agenţia LOTO din cartierul Unirii.

Cititorii interesaţi pot depune anunţurile de mică publicitate şi scrisorile către redacţia noastră în cutiile „Săptămânii Reghinene” aflate la centrele de presă VALDOR şi la centrul de presă de la agenţia LOTO din cartierul „Unirii”.

6 noiembrie 2009


joi, 20 august 2009

Competenţa mai importantă decât diploma?

Care sunt cele mai importante criterii de selectare a candidaţilor la angajarea lor în companii? Personalitatea, abilităţile tehnice, competenţa, experienţa profesională. Cel mai important rol îl are însă competenţa. Diploma este importantă mai mult pentru poziţii specializate, tehnice. În cazul persoanelor care nu profesează în domeniul în care s-au pregătit, cântăreşte mai mult partea practică, şi nu diploma. Dar, în cazul specializărilor tehnice şi juridice, este obligatoriu ca studiile să fie din domeniul respectiv, în acest caz reputaţia instituţiei absolvite poate fi un fel de substitut al experienţei. De exemplu, selecţia personalului la Microsoft se face în baza competenţelor profesionale şi a potrivirii cu cerinţele specifice jobului iar facultăţile de Automatică-Calculatoare şi Matematică-Informatică dau cei mai buni şi mai mulţi candidaţi pentru sectorul IT. Procesul de selecţie şi recrutare se bazează pe un sistem de competenţe-cheie specifice fiecărui post. Ideea de competenţă presupune, atât cunoştinţele teoretice, cât şi abilităţile practice ale candidatului şi comportamentele care conduc spre performanţă: capacitatea şi interesul pentru învăţarea continuă, iniţiativă, implicare, dinamism, alături de spiritul de echipă. Diploma unei instituţii de învăţământ superior poate fi un indicator al nivelului cunoştinţelor dobândite şi constituie o recomandare în momentul selecţiei. Atestările profesionale nu reuşesc însă să redea o imagine fidelă a abilităţilor şi comportamentelor candidaţilor, dar mai ales nu garantează adecvarea competenţelor persoanei la cerinţele specifice postului. În ceea ce priveşte tipul de universitate absolvit, de stat sau privat, acesta nu pare să fie un criteriu de selecţie al angajaţilor. Un exemplu grăitor în acest sens este BRD - Groupe Société Gé­nérale, care nu şi-a stabilit drept criteriu de evaluare şi departajare a candidaţilor apartenenţa instituţiei de învăţământ la sistemul de stat sau privat.

Niciun comentariu:

Arhivă blog