ANUNT

Ziarul Săptămâna Reghineană se distribuie doar pe bază de abonament şi la centrele de presă Valdor din Reghin şi la Agenţia LOTO din cartierul Unirii.

Cititorii interesaţi pot depune anunţurile de mică publicitate şi scrisorile către redacţia noastră în cutiile „Săptămânii Reghinene” aflate la centrele de presă VALDOR şi la centrul de presă de la agenţia LOTO din cartierul „Unirii”.

6 noiembrie 2009


vineri, 4 decembrie 2009

„Algocalminul” face miracole la Institutul de Limbi Străine de la Ibăneşti

Una dintre principalele atracţii a celor prezenţi pe platoul unde s-a desfăşurat cea de a patra ediţie a Festivalului Văii Gurghiului, a fost “Institutul de Limbi Străine”. Nu ne referim aici la cine ştie ce facultate înfiinţată peste noapte, nici la vreo asociaţie care dă o mână de ajutor sătenilor pentru învăţarea unei limbi străine. Este vorba despre distileriile unui localnic, care produce ţuică de prune şi mere, dându-i „instituţiei” sale o denumire care prinde bine la public. Am reuşit să schimb câteva vorbe cu Rodica Gliga de la care am aflat mai multe amănunte despre acest „Institut”. Membrii familiei s-au prezentat la festival cu „Algocalmin” pentru a trata durerile de cap şi măsele. De ce Algocalmin? Simplu. Pentru că ţuica pe care aceştia o produc este bine îmbuteliată iar eticheta face minuni iar ca tărie trece uşor peste 60 de grade. Zeci de sticle şi-au aşteptat “pacienţii” pentru a-i trata de “boli”. „Se tratează lumea şi chiar vine şi la cel de-al doilea tratament. Este într-adevăr o denumire mai hazlie, se amuză lumea, dar noi tocmai asta ne-am propus să fie o chestie de amuzament” a ţinut să precizeze Rodica Gliga. Produsul este o afacere de familie, din prunele şi merele culese din livada proprie. Încercând să aflăm de ce “Institut de limbi străine”, am primit un răspuns scurt dar la obiect “pentru că după câteva pahare lumea cam stâlceşte limba română şi-atunci devine o limbă străină”. Simplu nu? Bei un pahar aşa de înviorare, la care mai adaugi câteva pentru tratament şi după puţin timp, limba română devine fără doar şi poate, o limbă străină, unde fiecare dintre noi, vorbim o limbă necunoscută pentru cei din jur. “Nu este o mare afacere, noi încercăm mai mult să prezentăm tradiţia din Ibăneşti şi de aceea am şi adus cazanul pentru a vedea vizitatorii cum se şi produce ţuica. În primul an de festival am produs aici ţuica dar nu au fost condiţii bune aşa că anul acesta prezentăm doar produsul final dar am adus şi cazanul pentru a le arăta celor interesaţi care sunt procedeele prin care trece.” a declarat “medicul” de la institutul de limbi străine. Preţurile diferă de la 40 de lei litrul pentru „algocalminul” de prune şi 30 la cel de mere. Acestea fiind spuse, după ce am aflat ce şi cum vindecă, am lăsat “Institutul” în voia “elevilor şi pacienţilor” care aşteptau nerăbdători la coadă “medicamentul”.

Niciun comentariu: